Jesteś tutaj:

Pozytywny Customer Experience potrzebuje efektywnej logistyki magazynowej

Customer Experience oznacza zespół doświadczeń klienta w całym procesie zakupowym. Na ocenę zakupów składa się szereg czynników, w których centrum znajduje się oczywiście sam produkt. Istotnym jest jego dostępność, cena, sposób opakowania, czy sama łatwość dokonania zakupu. Aby odnieść tutaj sukces, konieczna jest efektywna i nowoczesna logistyka.
returns ecommerce

Logistyczne trendy w obszarze Customer Experience

W minionym roku organizacje badawcze, prasa i portale branżowe oceniły trendy w obszarze Customer Experience na następne lata. Do najważniejszych z nich z perspektywy logistyki zaliczyć można:

  • Integrację wielu kanałów sprzedaży w celu stworzenia spójnej organizacji handlowej.
  • Proaktywne podejście do wsparcia Klienta w całym procesie zakupowym.
  • Podkreślenie znaczenia zrównoważonego rozwoju w procesie zakupowym.
  • Skupienie się na tzw. Customer Journey, czyli kompletnym procesie sprzedaży i wykorzystania zakupionego produktu przez Klienta

Elementy te są oczywiście tylko częścią większego zbioru, który wpływa na subiektywne odczucia konsumentów.

kurierzy

Kluczowe wskaźniki, które poprawi dobrze działająca logistyka

Analizując wpływ logistyki na doświadczenia zakupowe, rozpocznijmy od efektu końcowego, czyli wymiernych wskaźników, które logistyka może w znacznym stopniu poprawić. Są to w szczególności:

  • Poprawa czasu i kompletności dostaw.
  • Możliwość śledzenia losów zamówienia w trybie rzeczywistym.
  • Integracja logistyki dostaw (logistyka dostaw kurierskich) w proces zakupu.
  • Usprawnienie procesu logistyki zwrotów.
  • Zapewnienie dostępu do danych usprawniających wsparcie i komunikację z klientem.

Jak poprawić wskaźniki, o których mowa powyżej? Przede wszystkim warto rozpocząć od wdrożenia lub zwiększenia efektywności systemu WMS (Warehouse Management System – system zarządzania magazynem).

System magazynowy wms

Wdrożenie systemu WMS i integracja kanałów sprzedaży

System klasy WMS integruje wszystkie kanały sprzedaży, zarządzając stanami magazynowymi w centrach dystrybucji, magazynach e-commerce oraz tradycyjnych sklepach.

Oferowane przez nas oprogramowanie WMS umożliwia łatwą synchronizację z platformami e-commerce (m.in Allegro, Shopper, Shopify), zapewniając wymianę danych o klientach, zamówieniach, statusach płatności i stanach magazynowych. Dzięki temu proces przygotowania zamówień i ich kompletacja stają się szybsze oraz bezbłędne.

WMS wspiera również obsługę klienta w procesie zakupów. Umożliwia informowanie o dostępności towarów, terminach dostawy oraz automatyczne powiadamianie o zmianach statusu przesyłek. Dodatkowo integracja z systemem sprzedażowym usprawnia procedury zwrotów, czyniąc je szybszymi i bardziej intuicyjnymi.

Korzyści z wdrożenia WMS – customer journey, optymalizacja operacji i zrównoważony rozwój

System WMS wspomaga kompleksowe podejście do procesu zakupu podnosząc ocenę tak zwanego Customer Journey

Dzięki zastosowaniu systemu możliwe jest nie tylko zwiększenie szybkości dostaw i minimalizacja pomyłek niemal do zera, ale również wprowadzenie możliwości awizacji zwrotów, śledzenia postępu realizacji zamówień, rzetelnego podglądu stanów magazynowych, czy wpływu na wybór najkorzystniejszej formy dostawy.

Poprawnie wdrożony system zarządzania magazynem to również wpływ na realizację celów zrównoważonego rozwoju. Praca z systemem WMS redukuje liczbę generowanych w sposób tradycyjny, papierowych dokumentów co daje realną możliwość przejścia na obieg paperless.

Optymalizacja procesów logistycznych wpływa ponadto na wzrost efektywności operacji poprzez mniejsze zużycie zasobów podczas realizacji zadań magazynowych. Podnosi efektywność składowania, przez co możemy magazynować więcej na mniejszej przestrzeni, zapewnia także w końcu efektywność ekologiczną opakowań wysyłkowych.

Nasz system WMS w oparciu o dane wolumentryczne dobiera optymalne opakowania do każdej wysyłki. Dzięki takiej funkcjonalności możliwe jest nie tylko minimalizowanie ilości materiału wykorzystanego w procesie pakowania, ale również obniżenie kosztów samej wysyłki oraz wpływu środowiskowego związanego z procesem dostawy.

Wdrożenie systemu WMS u operatora logistycznego Makana Sp. z o.o.

Sam system WMS nie wystarczy, potrzebujesz urządzeń auto ID

Co zrobić, żeby system WMS wpływał na postrzeganie wykorzystującej go organizacji przez jej Klientów? Trzeba zadbać o to, aby przestawione powyżej funkcje były wykonane w najlepszy możliwy sposób, między innymi poprzez zastosowanie urządzeń takich jak:

Picture of Jędrzej Iglewski

Jędrzej Iglewski

Helping the Customers improve their logistics and production by implementing E2E systems.
Udostępnij

Powiązane treści